in volgorde van belangrijkheid
1. Zorg voor een goede basis als fundering (bijv. WordPress, Joomla of een HTML-site). Sites met een sitegenerator komen niet of veel minder goed door in Google.
2. Kies voor een goede template. Het Genesis framework als basis voor WordPress en de daarbij behorende templates is een zeer goede basis voor Google.
3. Pas als de fundering en de bouw van een site goed en zoekmachinevriendelijk is, kun je veel verwachten van een goede vindbaarheid in Google. Liefst zoveel mogelijk tekst plaatsen (wel met tussenkopjes, vette kopjes, alinea’s vanwege de leesbaarheid). Ook tekst op de homepage. Probeer minimaal een keer per week een nieuwe tekst te maken onder het kopje nieuws of verander de homepage heel regelmatig.
4. Zorg voor leesbare url’s zodat het duidelijk is op welke pagina je je bevindt.
5. Pas op voor over-optimalisatie. Maak natuurlijke teksten en ga speels om met de zoektermen die de klanten van jouw site wellicht gaan gebruiken. Overoptimaliseren betekent strafpunten bij Google.
6. Per pagina optimaliseren door paginatitel en de metatag description goed in te vullen. In de description maak je een samenvatting van van die pagina met de gewenste zoektermen.
7. Geef afbeeldingen een goede tekst mee.
8. Gebruik enkele interne links in teksten rond belangrijke zoektermen.
9. Maak kopjes op je site (belangrijkste kop H1).
10. Gebruik vetgedrukte woorden bepaalde termen kracht bij te zetten. De lay-out en beeldmateriaal heeft overigens geen invloed op de vindbaarheid van je site.
Tijdelijke aanbieding Y-Catcher
Moderne professionele WordPress website met responsive design (geschikt voor mobiel), eigen huisstijl, nieuwsblog, zoekmachine-opitmalisatie, eenvoudig uit te breiden, volledig eigendom nu voor € 495 (ex. btw).